خفاش و آنفولانزا
آمار بازدید
بازدید امروز => 188
باردید دیروز => 349
بازدید هفته => 188
بازدید ماه => 1526
بازدید سال => 4652
بازدید کل => 41138
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                                به نام خدا

جانورشناسان آمریکایی برای اولین بار شواهدی از وجود خفاش ها در آنفولانزا را پیدا کرده اند که قبلآ هرگز مشاهد نشده بود و خطر احتمالی آن برای انسان ها نیز هنوز مشخص نیست .

این یافته حیرت انگیز از اجزاء ژنتیکی یک ویروس آنفولانزا در واقع نخستین گزارش مستند از وجود ویروس مزبور در این پستانداران بالدار است .

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس , تا کنون متخصصان نتوانستند این ویروس را رشد دهند و هنوز مشخص نیست که آیا ویروس آنفولانزای خفاشی میتواند شیوع پیدا کند و یا نحوه شیوع آن چگونه است ؟

ویروس ها آنفولانزا در انسان ها , پرندگان و خوک ها شایع هستند و حتی در سگها , اسب ها , سیلها , والها و دیگر حیوانات نیز مشاهده شده اند .حدود 5 سال قبل متخصصان جانور شناسی و ویروس شناسی در روسیه ادعا کردند که این ویروس را در خفاش ها شناسایی کرده اند اما در آن زمان آنها هرگز نتوانستند مدرک مستدلی برای اثبات ادعای خود ارئه کنند . کارشناسان احتمال میدهند که برخی از خفاش ها در قرن های گذشته به آنفولانزا مبتلا میشدند و ویروس مزبور در بین جمعیت خفاش ها جهش ژنتیکی نشان داده و به نسخه جدیدی تبدیل شده است اما این جانورشناسان هنوز موفق نشده اند ویروس مزبور را در تخم مرغ یا در محیط کشت سلول های انسانی رشد دهند.

                         ارسالی توسط => سینا



[ شنبه 4 آذر 1391برچسب:, ] [ 15:14 ] [ سینا و تینا ]

10 نوشته برتر